پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

هنر تكواندو: راهنماي كامل

۳۹ بازديد

تكواندو يك هنر رزمي سنتي كره اي است كه در سال هاي اخير محبوبيت زيادي در سراسر جهان به دست آورده است. اين تركيبي منحصر به فرد از عناصر مختلف مانند دفاع شخصي، آمادگي جسماني، مديتيشن و فلسفه است. اين راهنماي جامع به شما درك عميقي از تكواندو، تاريخچه، تكنيك‌ها، مزايا و موارد ديگر مي‌دهد.

آشنايي با تكواندو

تكواندو يك هنر رزمي است كه منشا آن كره است و به عنوان يك ورزش المپيك در سراسر جهان شناخته شده است. اين تركيبي از تكنيك هاي مختلف از جمله ضربات، ضربات و بلوك است. به تكواندوكاران «تكواندويست» يا «تكواندوكار» گفته مي‌شود و از اصول رفتار و فلسفه خاصي پيروي مي‌كنند.
تاريخچه تكواندو

تكواندو تاريخ طولاني و غني دارد كه به كره باستان باز مي گردد. در طي چندين قرن توسعه يافت و تحت تأثير هنرهاي رزمي مختلف ديگر مانند كاراته و كونگ فو قرار گرفت. تكواندو در دهه 1940 به يك ورزش رسمي تبديل شد و در دهه 1970 به رسميت شناخته شد.
فلسفه تكواندو

تكواندو فقط يك فعاليت بدني نيست، بلكه يك سبك زندگي نيز هست. اين فلسفه از فلسفه خاصي پيروي مي كند كه بر خود انضباطي، خويشتن داري، احترام و فروتني تأكيد دارد. فلسفه تكواندو بر پنج اصل استوار است: ادب، صداقت، پشتكار، خويشتن داري و روح تسليم ناپذير
تكنيك هاي اساسي تكواندو 

مواضع در تكواندو در تكواندو چندين موضع وجود دارد كه براي اهداف مختلف استفاده مي شود. متداول ترين حالت ها عبارتند از: ايستادن اسب، ايستادن جلو و ايستادن عقب.
 ضربات در تكواندو ضربات متمايزترين ويژگي تكواندو است و در اين هنر بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. متداول ترين ضربه ها عبارتند از: ضربه از جلو، لگد دور، ضربه از پهلو و ضربه پشت.
 تكنيك هاي دست در تكواندو تكنيك هاي دست نيز جزء ضروري تكواندو است. رايج ترين تكنيك هاي دست شامل مشت، ضربه و بلوك مي شود.
فرم ها و الگوها در تكواندو 

فرم ها و الگوها توالي هاي از پيش تنظيم شده اي از حركات هستند كه براي شبيه سازي موقعيت هاي جنگي طراحي شده اند. در تكواندو فرم ها و الگوهاي مختلفي وجود دارد و هر كدام هدف خاصي دارند.
اسپارينگ و دفاع شخصي در تكواندو 

اسپارينگ و دفاع شخصي از جنبه هاي ضروري تكواندو هستند. در اسپارينگ، دو تمرين‌كننده در يك نبرد شبيه‌سازي شده شركت مي‌كنند در حالي كه تكنيك‌هاي دفاع شخصي براي آموزش به تمرين‌كنندگان طراحي شده‌اند كه چگونه در موقعيت‌هاي زندگي واقعي از خود دفاع كنند.